Tuesday, July 12, 2011

Jasad Bahagia

Tidak cukup dengan ucapan sayang aku hulurkan tangan untuk kau genggam,
TIdak cukup dengan ucapan syahdu aku hulurkan kan tangan untuk kau pegang
Tidak cukup dengan rasa rindu aku depakan tangan untuk kau dakap

Berapa jauh jalan kita tempuhi, berapa lobang dalam telah kita loncati
Peluh keringat basah lekit menjadi teman saban hari
Kau tersenyum tika aku mendongak, Aku tersenyum hanya dengan melihat kau tersenyum, semudah itu.

Sambil putaran lagu di pusing berkali kali, membayangkan semua bencana tidak pernah terjadi,
Sambil berbaring di padang yang hijau, membayangkan semua masa masa lampau.
Mendengar kicau burung dari dahan, membayangkan segala kenangan yang telah dipertahan.

Tidak kira apa yang pernah terucap, tidak kira apa yang pernah diluah
Jika masa itu boleh dijaga, kitalah jasad yang paling ceria
Jika masa itu boleh diputar tak kira masa, kitalah jasad yang paling setia,
Jika masa itu dapat di simpan didalam balang kaca, segala kenangan terpahat sedia.
Kitalah jasad yang paling bahagia,

No comments:

Post a Comment