Tuesday, June 23, 2009

Lagenda...

Semasa aku meningkat remaja band yang paling aku minat dan puja adalah NIRVANA. Band grunge paling top pada awal 1990. Siapa yang tidak kenal Kurt Cobain saorang artis yang sangat berbakat. Sebut saja Kurt Cobain pasti ramai yang tahu, jika tak tahu anda sangatlah tak cool.

Smells Like Teen Spirit menendang Micheal jackson dari carta number 1 di Hollywood. Beribu-ribu anak muda dari seluruh dunia terjebak dengan wabak grunge. Kurt mengalami masalah kanser perut. Untuk meredakan kesakitan dia mengambil heroin sebagai penenang.

Usia 27 tahun Kurt Cobain dijumpai mati dengan kesan tembakan senapang patah di kepala. Autopsy menunjukkan Kurt berada di bawah pengaruh dadah sewaktu dia membunuh diri. Banyak persoalan timbul kerana sasaorang di bawah pengaruh dadah jenis heroin tidak akan mampu menangkat senapang patah dan membunuh diri. Isteri Kurt Courtney Love turut disyaki terlibat membunuh Kurt. Harta Kurt yang berjuta-juta menggelap amta Courtney. Band Hole yang dianggotai Courtney juga tidak sehebat Nirvana..

Sehingga hari ini bukti jelas masih belum dijumpai. Kurt mati pada usia yang muda sama seperti lagenda musik seperti Jim Morrison (the doors), Janis Joplin, dan Jimi Hendrix. Lagenda mungkin ditakdir untuk mati pada usia muda.


Janis Joplin Kurt Cobain Jimi Hendrix Jim Morrison

No comments:

Post a Comment