Monday, November 22, 2010

Fiat Lada 1966 - 1974


FIAT LADA milik Tahir Hamzah

Kereta buruk diatas berusia lebih 35 tahun. Setelah En Tahir tiada, kereta ini tersadai tidak bergerak. Lebih 15 tahun kenderaan ini tidak bergerak dan tiada siapa tahu dimana kunci kereta ini berada termasuk anak-anak Tahir. Entah ghaib entah kan hilang.

Aku pernah merasa menaiki kenderaan buatan Itali ini yang direka pada tahun 1966-1974. Waktu itu usia aku dalam lingkungan 8-10 tahun. Kereta sedan ini luas dan selesa. Ruang tempat duduknya agak lapang dan selesa untuk berjalan jauh kerana tempat letak kaki yang lebar.

Aku malas nak cerita panjang panjang. Banyak sangat yang aku nak kena ingat dan aku malas nak mengimbau zaman dahulu. Dipendekkan cerita kereta Fiat model LADA ini akan dijual ke towkay besi buruk. Nak diperbetulkan boleh tetapi mungkin aku perlu mengupah orang Itali untuk membaik pulih nya.


FIAT LADA (imej dari internet)


Ruang interior yang luas dan lebar


Enjin FIAT LADA


Enjin FIAT LADA (Imej dr internet)

No comments:

Post a Comment