Tuesday, December 7, 2010

Tuhan juga cemburu

Utuh benar cinta kita sehingga tuhan juga cemburu.
Namun, perlukah kita dipisah sebegini rupa.
Seperti semalam semuanya, masih baru setiap rasa.
Segala rasa cinta mengabui hawa kecewa.

Sayang, bukankah tuhan yang mempertemukan kita.
Sayang, hati ini hancur luluh remuk dipijak ibarat jentolak.
Sayang, kini malamku tidak seperti dahulu.
Sayang, air mata ini yang bergenang dibawah bintang.

Apakan aku lakukan setelah kini segala berubah
Apakan daya melawan takdir yang Maha Esa
Apakan cerita kita ini disanjung pujangga
Apakan ia sebaris kisah cinta agung yang gagal

Senyuman mu, sentuhan mu, ucapan mu, gerak langkah mu, teguran mu, pelukan mu, akan aku kenang dan akan aku bawa bertemu kau pabila tiba waktunya kelak.

Ingin aku sampaikan surat ini untuk kau tahu rasa yang ada ini mustahil mereput. Rasa yang ada ini mustahil luput reput ibarat kayu yang menghempap dan kekal kukuh ke akhir nafas.

Sayang aku bangga kerana kisah cinta kita membuat tuhan berasa cemburu.

*Didedikasi kan khas untuk Puan Hayati Hussin. Balu kepada arwah Mohd Helmi Hussain yang bertemu ajal dalam kisah tragik hujung November lalu.

No comments:

Post a Comment