Tuesday, June 2, 2009

Mari Mengenal Lagi

Jika sebelum ini kita sudah mengenal En Yunus kali ini kita bakal mengenali para anggota SB polis (Special Branch). Budak-budak lelaki kebanyakkan sudah kenal kelibat dan susuk tubuh SB Sb ini tapi masih ada yang ragu-ragu dan was-was akan gaya mereka.

Jika ke balai polis jangan hanya ingat mereka yang beruniform biru itu adalah pegawai polis dan mereka yang berpakaian biasa seperti orang awam itu hanyalah orang awam. Jangan silap mereka juga polis hanya mereka ada tugas-tugas khas yang membolehkan mereka berpakaian biasa. Mereka berpakaian biasa kerana mahu mengelak dari dikenali oleh penjenayah dan jika mereka berpakaian biru mudahlah mendedahkan identiti mereka. Silap-silap boleh di tembak. Tetapi kita boleh mengenali susuk ini dari beberapa aspek.

Kelibat mereka kadang kala tidak dapat di pastikan. Tujuan dan matlamat mereka hampir mustahil unutk di ketahui. Kadang kala tersilap mengagak susuk-susuk ini gengster. Sewaktu di Penanti susuk ini amat banyak sekali. hampir di mana mana ada saja SB. Kedai makan warung nasi kandar ceramah dan rapat umum kedai toto kedai runcit tepi-tepi jalan semua penuh dengan kelibat ini.

Mereka ini mudah dikenali jika selalu bersua muka atau terserempak. Perhatikan riak wajah mereka, serius dan mesti ada facial hair. Mat-Mat jambu biasanya tak jadi SB. Misai yang tebal tanpa janggut. Tidak berjambang yang panjang seperti bassist system of a down. Facial hair mereka tidak terurus. Bibir hitam akibat menghisap rokok dengan kadar yang serius. Bibir pink macam Najib kita tak jadi SB. Rambut pendek dan jarang berambut panjang

Itu bab wajah, sekarang bab penampilan. Harus berseluar jeans. brand tidak harus pada satu cap saja. kalau yang ranggi mungkin levi's atau wrengler. Gucci dan Armani tak laku. bukan apa takot ditembusi peluru musuh (mahal beb). Ber t-shirt. T-shirt yang popular sekarang adalah t-shirt cap polo yang ada number 3. apa kaitan number 3 ni tak tahu. 3 line kot. Kaler putih dan hitam memang menjadi pujaan mereka (SB). Mungkin trend sekarang. Kasut pula harus adidas nike ataupon jenis sarong. Kaler putih. Kasut sukan ini memberi keselesaan lebih pada mereka yang kerap bergerak dari satu lokasi ke satu lokasi. Lagipon tebal senang nak sepak dan terajang.

Jika berbual di dalam telefon nada mereka keras. Jika terdengar sebutan tuan dan baik tuan berita faham dan segala terma yang jarang kita dengar sah la mereka SB. Jika duduk sekumpulan mereka akan memandang dengan lirikan yang tajam. Muka ala-ala gengster sambil memandang keliling. Jika malam tiba kebanykkan mereka ber jaket. Siang panas. Malam baru ada stail jika berjaket.

Akhir sekali jika ternampak beberapa kelibat bertubuh sasa dengan penampilan yang sudah dnyatakan lepak di kedai minum perhatikan gelagat mereka. Mereka tidak akan ketawa terbahak-bahak, mereka akan menghisap rokok dunhill dengan banyak mereka akan memegang telefon bimbit mereka dan mata yang memandang sekeliling. Perbualan mereka juga tidak dapat di dengari...

Selamat Mengenal Pasti..

Perhatikan mereka yang berpakaian biasa

3 comments:

  1. facial hair x terurus?pubic hair?

    ReplyDelete
  2. WOI!ko ingat ini blog porno ke bahlul..ko ni betul la tak boleh bawak pergi majlis...

    ReplyDelete
  3. Jadi security guard pun ada..hahha

    ReplyDelete