Tuesday, June 2, 2009

Bundle Bijok

Sebelum pulang dari Penanti dan daerah-daerah kecil yang lain aku sempat singgah di beberapa kedai yang menjual pakaian lusuh dan longgok. Sebutan inggerisnya bundle. Di penanti kedainya berdekatan antara satu sama lain. Walaupon dekat tiada elemen santau dan voodoo digunakan untuk menjahanamkan kedai bundle yang lain2. Semuanya sepakat berniaga..

Harga semua barangan pakaian memang boleh dibawa berbincang..kadang kala tidak perlu berbincang kerana harga yang sangat gila murah..satu topi wool aku beli harganya 50 puluh sen ya lima puluh sen..jika di uptown dan bundle sekitar lembah kelang paling murah mesti 5 ringgit. Ini tidak 50 puluh sen..berapa kali ganda lu pikir la sendiri.

Baju-baju semuanya murah dan elok lagi. Aku angkat baju puma untuk bermain futsal kaler yang rare dan agak sekolah lama.

Di dalam banyak-banyak bende aku beli yang paling berbaloi-baloi ada sepasung kasut Onitsuka Tiger dari Jepun..PErnah saorang kawan beli kasut ini dari butik di sunway harganya..400 matawang ringgit..400 ratus john! di Penanti aku beli dengan harga 60 ringgit john..ya 60 matawang ringgit..kaler putih sekolah lama dan kelihatan lusuh..perghh..

sila lah ke penanti kerana banyak yang menanti..berbaloi-baloi.




1 comment: