Saturday, July 25, 2009

Berpindah hotel

Semalam jam 2300 aku sudah tidor..Tiada apa nk dibuat jadi tidor jelah..Jam Malaysia waktu itu sudah pukul 3 pagi. Internet pon tidak berfungsi malam itu. Pukul 5 pagi aku sudah terjaga kerana matahari sudah timbul. Dek kerana masih awal aku tarik selimut dan tidor. Jam 8 aku bangkit. Masih tiada internet.

Sarapan dan melepak di tanam bersama Faizal dan Danny. Agak lama juga di tanam. Dalam jam 12, Amin pengelola di sini menelefon aku untuk bersiap siaga. Kami semua berpindah dari Assa 3 ke Assa 2. Ada 3 Assa disini. Assa 3 terlalu klasik manakala Assa 2 lebih tersusun dan cantik senerinya.

Disini anak-anak muda nya agak stail. Tidak seperti orang tua disini yang kebanyakkan berjubah. Anak-anak muda ini tidak banyak berbeza dari anak-anak muda dari Malaysia. Agak indie mereka ni. Pengaruh TV barangkali. Mereka ini ramah-ramah belaka. Terdapat lebih kurang 5 warga Malaysia yang bekerja disini dan semalam aku bertemu dengan salah saorang dari mereka. Umurnya sudah tua 60 tahun tapi masih kelihatan segak. Sudah 2 tahun dia bekerja dengan UN disini. Banyak cerita kami berkongsi.

Sebentar tadi dari Assa 3 ke Assa 2 kami dijemput dengan Jeep Toyota yang kalis peluru. Perghh seram juga aku kerana mengetahui jeep itu anti peluru. Berat pintu nya. Kelihatan juga beberapa laskar tempatan berkawal di beberapa tempat. Mujur hotel Assa 3 dan 2 tidak jauh.

Suhu disini tidak sepanas di Malaya. Sedap-sedap saja..Salam dari Kabul

p/s Macam surat tahun 1970-an.Siap ada salam lagi.Cehh..

1 comment:

  1. Shalom. ko ade akses dr mana internet ni?? curious skit. peace.:)

    ReplyDelete