Thursday, July 9, 2009

Menyusur jalan ke Syurga


Kisah ini bermula 24 tahun yang lalu, pada waktu itu para malaikat turun ke bumi melebarkan sayapnya dari syurga lalu tangan-tangan hina menadah tanda syukur. Ketika ini jalan ke Syurga masih jauh.

Masih lagi belom kelihatan simpang dan laluan namun berterusan doa dipanjatkan.Siang dan malam, cerah dan gelap, hujan dan ribut, tetepi jalan ke Syurga masih panjang.

Kini setelah tragedi hitam berlaku 24 tahun yang lalu jalan ke Syurga bertambah perit, jalan ke Syurga masih hitam berdebu.Jalan ke Syurga di pagari nisan-nisan berkulat.

Jasad yang gugur berdarah tanda akur pada kuasa tuhan namun jasad ini kufur dengan nikmat TUAN. 14 nyawa suci di rompak dengan peluru jijik. Kuasa TUAN akhirnya menumpaskan kuasa tuhan takkala tuhan hanya melihat, melihat mereka yang gugur dengan agung.

Dan kini setelah 24 kali berpuasa, 24 kali berhari raya, 24 kali menyambut kelahiran Isa, jasad ini tiada lagi. Daging suci ini dimamah ulat dari tanah tiada lagi wajah mereka namun wajah-wajah TUAN yang berkuasa masih segar dan molek, TUAN-TUAN masih gagah berkuasa.

Dan bagi aku,JALAN KE SYURGA MASIH JAUH...

1 comment: