Monday, August 22, 2011

Selamat Jalan Untuk kali Ini

Bila kah nafas ini akan terhenti, mungkin esok mungkin lusa,
Bila kah kita akan terus menyedut isi isi bumi, mungkin seratus tahun lagi.
Dan jika kita tidak lagi bernafas keesokkan hari, wajah siapa yang ingin kita lihat dan ratapi.

Bila nafas ini sudah terhenti,adakah bisa kita mengenal janji janji yang ditaburi,
Di lubuk hati kita, masih adakah rasa yang ingin di kongsi jika esok kita tiada lagi
Inginkah kita mengucap maaf dan meminta ucapan sayang buat kali ini.

Maafkan aku jika aku tidak dapat menghadir diri melihat engkau pergi
Perjalanan itu hanya seperti mimpi, perjalanan itu perjalanan sendiri.
Jika aku menyusul nanti, ntah bila siapa yang pasti, tapi apa yang pasti aku akan memeluk kau dan kita bakal berjalan kembali.
Berjalan di alam yang aku dan engkau tidak pernah alami melihat wajah wajah yang pernah aku sayangi dan mereka juga akan gembira kerana pertemuan ini tercipta lagi
Ketika itu aku pasti, rasanya akan sama seperti kita baru bersua untuk pertama kali.


Buat semua yang telah pergi dari alam ini


Khas buat Halimah Idid 1938-2011








No comments:

Post a Comment