Monday, August 15, 2011

Semoga berjaya Cesc

Berita pemindahan Cesc Fabregas ke pasukan handalan Barcelona amat mengecewakan aku. Tidak pernah aku berasa sebegini kecewa melihat seorang pemain bola pergi meninggalkan kelabnya. Semasa Thierry Henry berpindah ke Nou Camp aku tidak sekecewa ini.

Impian Cesc untuk pulang ke kelab asalnya setelah hampir 9 tahun di kota London sudah tercapai. Aku memahami hasratnya dan impiannya. Dia meninggalkan kelab Catalan itu sewaktu usianya 16 tahun untuk menimba pengalaman di Liga Perdana Inggeris dan di Arsenal, dia diangkat sebagai kapten dan juga salah seorang dari 11 pemain yang berjaya mengharungi 38 perlawanan tanpa kalah tahun 2003.

Namun dia juga sama seperti manusia manusia lain yang punyai mimpi dan cita cita. Setiap pada kita juga ada mimpi dan cita cita. Harapan dan impian kisah suka dan duka. Ini lah perjalanan hidup manusia yang belom pasti warna jalannya dan yang belom pasti selok beloknya.

Apa yang pasti kita hanya perlu berjalan terus melangkah apa saja halangan. Semoga beliau dapat bertemu surganya di sana.

Tidak pernah aku berasa sebegini sedih apabila bercakap soal bola sepak.



Salah satu aksi magik dari Cesc, antara yang gol terbaik yang pernah dihasilkan.

No comments:

Post a Comment