Tuesday, October 6, 2009

Altantuya, Ziana Zain dan Band Filipina

Sudah dua hari aku berada di Port Dickson. Dahulu jika aku sekeluarga ingin bersantai inilah port kami. Aku dulu anggap Port Dickson ni macam kat Miami. Maklumlah waktu budak budak. Kali ni aku dengan Yunus Ali bos NIEI. Port kami di Glory Beach Resort.

Port ni sebenarnya tak lah best mana pon jika nak di bezakan dengan tempat tempat lain. Bak kata black ‘Villagers’. Di sini banyak penyangak menginap. Penyangak beruniform biru dan konco konco nya. Oleh sebab itu bertambah tak best la tempat ini.

Aku menjenguk ke arah pantai dari balkoni apartment aku. Nampak ok jadi aku pon turun. Sebelum tu Yunus ada berkata mesti tak ada orang di pantai kerana air nya kotor. Betul aku perhatikan tiada orang di pantai. Semuanya bersantai di tepi kolam buatan manusia. Awek pon tak ada, kecewa aku.

Benarlah kata Yunus, airnya hitam kotor dan berlumpur. Air pantai ini tidak ubah seperti air longkang di tepi tepi jalan kuala lumpur. Patutlah tak ada orang nak mandi, lebih baik mandi di kolam renang. Kesian Port Dickson makin lama makin hancur port manusia bersantai.

Itu cerita pantai, lain pula cerita Altantuya di sini, jika di Permatang Pauh dan Kuala Terenganu setiap ceruk akan ada pekik lolong nama model Mongolia ni tapi saban hari sudah tenggelam nama minah cun ni dari ingatan orang-orang Malaya. Najib pastinya orang yang paling gembira kerana makin lama orang makin lupa nama model yang kena letup ni.

Ziana Zain penyanyi popular tahun 90-an juga tidak kedengaran. Tidur lena lah Najib dengan suaminya kali ni. Jika nak bagi Najib tak tenang senang saja, cari balik pegawai agama Negeri Sembilan yang hampir meng-kantoi-kan Najib dengan Ziana Zain. Dapatkan cerita pegawai itu dan bawa pegawai itu buat ceramah umum. Menggeletarlah kepala lutut isteri Rosmah.

Melihat pasukan bola kegemaran aku menang besar semalam membuat aku rasa terhibur. Senang hati aku, tapi hati aku tak tenang dengan mendengar band Filipina ini melalak. 3 awek yang menyanyi tapi sorang pon tak boleh harap, harapkan muka saja lawa, suara out ke laut. Gitaris pon macam haram. Sweet Child O Mine dia bedal suka hati ayah dia. Potong betul. Ingatkan boleh la layan Liverpool Chelsea, tapi akibat suara lahanat awek bertiga tu aku pon blah…

Best kan cerita aku..Best habes.

4 comments: