Wednesday, August 19, 2009

Akhirnya Yunus Ali sudah sembuh..

Semalaman semalam yunus ali terlantar di atas katil. Tidak bermaya dan lembik dibuat nya akibat tersalah makan..aku pun pelik apa yang dimakannya..aku makan sama dengan apa yang dia makan atau mungkin malam itu dia curi curi makan makanan dalam peti sejuk.

Pagi itu jam 6 dia sudah kejutkan aku..cirit-birit katanya..aku pon ingat sekadar itu saja tapi makin terok..muntah-muntah pulak pak ya ni..Teros memerlukan khidmat doktor..doktor yang datang memberi beberapa jenis ubat..dan pak yunus perlu kan IV drip dan beberapa botol serum. Aku tak sanggup melihat jarum yang begitu banyak..jadi aku pon keluar dari bilik pak ya. Selesai cucuk mencucuk aku melawat dia, dia kelihatan lembik nak bercakap pon tak larat.

Kami biarkan dia berehat, dalam tengah hari aku tengok pak ya macam tak kebah dari sakitnya, lalu aku membuat keputusan perlu ke hospital. Maklumlah Pak ya ni tua perlukan rawatan yang rapi. Terus anjing servcor ni buat darah aku naik. Hospital yang baik ada di Jawzjan 30 minit dari Saripul. Mereka ni anjing kapitalis tidak mahu bertolak ansur tetap mahu kan hospital di sini. Alasan keselamatan.

Aku pon dengan geram hati pergi ke Hospital di sini. Hospital pertama kami sampai doktor ke Iran. Haram Jadah boleh pulak doktor ke Iran. Bodoh punya servcor. Nasib baik ada hospital satu lagi. Disitu pak ya diberi rawatan dan ubat yang lebih dan boleh pulang. Tak ada katil pon kt hospital tu.

Hari ini selepas beberapa suntikan serum dan ubat ubatan dia sudah semakin pulih. Sudah lalu untuk makan dan sudah boleh berjalan seperti biasa. Jika tidak terbaring lesu sahaja. Tapi aku masih tak puas hati dengan servcor. Cilaka kau servcor!


Pak Ya petang sebelum kejadian, bergaya dengan Pump Gun hehehe

No comments:

Post a Comment