Tuesday, August 4, 2009

Narjit is my Team Leader

Kali ini biar aku bercerita tentang ketua team aku. Namanya Narjit Dai berketurunan Nepal. Narjit adalah seorang yang sangat rajin dan sangat berbudi pekerti. Dia lah orang pertama yang memangggil aku SIR. Dah berkali-kali aku kata padanya jangan panggil aku SIR tetapi dia tetap panggil aku SIR. Sudah seminggu aku bersama dia disini di Sar I Pul.

Apa saja permintaan aku dan yuli pasti ditunaikan. Rokok dibeli air dituang makan dihidang, baju dihantar laundry, kelengkapan disediakan keselamatan dijaga. Heerrgghh..cuma makan tak disuap, mandi tak dimandikan dan berak basuh sendiri. Yang lain-lain semua Narjit yang sediakan.

Aku dan yuli kadang kala menyuruh nya agar tidak melakukan kerja-kerja seperti mengemas bilik dan membeli rokok untuk kami tetapi dia sudah begitu sangat mengambil berat. Pada waktu malam aku membuang masa dengan berborak dengan dia.

Rupa-rupanya dia pernah bekerja di Malaysia 2 tahun dahulu. Sebagai operator. Entah bagaimana boleh jadi guard kami pon aku tak tahu. Dia dulu bekerja di Penang, tempat Hafriz Aizat. Mungkin Chino kenal dia ni.hehehe.

Dia sudah setahun berada di Afghanistan dan bekerja sebagai pengawal peribadi. Yang pelik nya dia tidak membawa senjata. Kung fu agaknya si Narjit ni.

Apa yang pasti setelah habis misi ini aku akan merindui dia kerana dia sangat banyak membantu aku menyediakan segala kelengkapan.

P/S Sebentar tadi aku dapati bahawa tuala aku sudah di basuh..dan tidak lain tidak bukan Narjit lah yang membasuhnya...(menggunakan tangan)..

2 comments:

  1. Aku pon rase Hafriz kenal Si Narjit ni.. Tah tah diaorg berdua ni sama2 cat tiang traffic light time kat Penang... :)

    ReplyDelete
  2. aku pon rasa begitu..ko tanya la die..

    ReplyDelete