Monday, August 10, 2009

Salah Melantak

Jam 3 pagi waktu Afghan aku sudah terjaga dan tidak boleh tidor, badan terasa panas dan perot tidak stabil. Berpuluh-puluh kali aku berpusing-pusing untuk tidor tapi gagal. Dengan mata yang mengantuk jam 6.30 pagi aku ke klinik untuk berubat. Doktor kata aku salah makan. Aku makan briyani semalam.

Tekanan darah aku pon rendah kata doktor dan aku dihantar ke hospital untuk diberi glukos. Orang kampung cakap masok air dalam badan. Melihat jarom yang besar aku tidak mahu. Phobia aku adalah pada jarom. Orang lain phobia dengan labah-labah atau lipas aku dengan jarom.

Aku tidak mahu dicucuk jarom. Nasib aku baik, Tara ada glukosa yang boleh diminum tanpa perlu menggunakan jarom. Sekarang aku berehat di guest house sendirian.

P/s Tadi muntah keluar semua briyani..herrgghhh..

1 comment: